ROBÒTICA

L’objectiu d’aquesta activitat ha sigut introduir els nens i nenes a la robòtica des de la filosofia Maker. La corrent Maker és el “Do it Yourself” (Fes-ho tu mateix) però en el món de les noves tecnologies.
Els makers volem desenvolupar última tecnologia pels nostres mitjans. Per fer això hem d’estudiar i experimentar en àrees com la programació, la electrònica, el disseny e impressió 3D, la mecànica, la química,...
Durant aquest curs ens hem endinsat en els aspectes fonamentals del disseny 3D, la programació i la electrònica. I ja tenim un bon grapat de Makers de 9 a 12 anys a l’escola.
Us presentem al MARVIN, la mascota del moviment MAKER.

DISSENY I IMPRESSIÓ 3D
Les impressores 3D han arribat per donar-li a tothom la possibilitat de fabricar coses. Amb fil de
plàstic podem construir des de joguines fins qualsevol objecte que necessitem. Però per poder
imprimir-les, primer les hem de dibuixar. Freecad és un programa de disseny de codi lliure amb el
que podem dibuixar objectes en 3D. Aquest curs, els nens de 4art han aprés a dibuixar
objectes bàsics i fer operacions amb ells: unions, restes, translacions i rotacions.

PROGRAMACIÓ
Els nois i noies de robòtica hem aprés aquest curs els fonaments de la programació. Primer
vam entendre les estructures de programació mitjançant la plataforma CODE. Els bucles, els
condicionals, les variables, les funcions….. van deixar de ser un misteri gràcies als nostres amics
Angry Birds, el zombie i el pintor.
Desprès vam aprendre un llenguatge de programació complert: Scratch. Amb Scratch hem
fet jocs i aplicacions. Els voleu veure? Has de polsar la bandera verda per començar.

Iu-Santiago Les Pomes:

 
Instruccions: Has de moure el carro amb les fletxes Esquerra i dreta del teclat i recollir les pomes que cauen de l’arbre. Si reculls més de 15, rebràs una felicitació.

Sergi-Max El joc de Picasso:

Instruccions: El punt vermell és un llapis màgic que mouràs amb el teclat. La barra espaiadora, les fletxes del teclat i les lletres: a, p, g, h t’ompliran de color la pantalla.

 Peter El Pong:

Instruccions: Mou la teva raqueta amb el ratolí per tal de donar-li a la pilota i fer els més punts

 Tots La llei d’Ohm:



Instruccions: La llei d’Ohm ens diu que la corrent que passa per un circuit depèn del voltatge al que estigui alimentat i de la seva resistència. Polsa la bandera verda per començar. Canvia els valors de “V” i “R” a l’equació mitjançant els botons lliscants i veuràs com varia la intensitat de corrent del circuit, i per tant el nivell de llum de la bombeta. possibles.

ELECTRÒNICA
La electrònica és una ciència fonamental pels Makers. Gairebé tots els aparells porten un circuit electrònic.
Per aprendre els fonaments d’electrònica vam començar a jugar a fer circuits amb l’Snap Circuits.Amb aquesta joguina vam treballar amb components bàsics: resistències, micro-xips, buzzers,leds,...Ara que ja estem familiaritzats amb aquest entorn, estem començant a fer circuits de veritat. Estem treballant amb la plataforma Arduino, una placa amb micro-controlador pensada per fer projectes multi-disciplinars i molt introduïda a la educació.
I com que ja sabem programar amb entorn Scratch, programarem aquests circuits amb Scratch for Arduino, un programa desenvolupat pel Citilab de Cornellà per que tots els nens del món puguin programar un circuit electrònic de forma fàcil.
Comencem amb circuits senzills: un led controlat per un polsador, una resistència variable amb la que controlem la il·luminació d'un led, un comptador amb polsadors. El nostre projecte final d ’Arduino serà reproduir el control de la il·luminació i temperatura d’una habitació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada